30 przedstawicieli polskich producentów kosmetyków uczestniczyło w szkoleniu poświęconym eksportowi kosmetyków do Chin, które odbyło się w dniach 20-21 lutego 2014 w Warszawie.
Polscy producenci od dłuższego czasu próbują wejść na gigantyczny rynek Chin. Od 2 lat na jednych z najważniejszych regionalnych targów, Cosmoprof Asia w Hong Kongu, prezentuje się duży Polski Pawilon Narodowy. Sukcesy w sprzedaży produktów do krajów sąsiadujących czy do Specjalnych Regionów Administracyjnych Chin, takich jak Hong Kong, rozpaliły apetyty producentów na Chiny kontynentalne.
Uczestników szkolenia przywitali: Wang Yu, attache ds. handlowych Ambasady Chin w Warszawie oraz Stanisław Leśniewski, który odpowiada za polsko-chińskie relacje handlowe w Ministerstwie Gospodarki. W otwarciu szkolenia uczestniczyli także przedstawiciele Ministerstwa Spraw Zagranicznych.
W programie szkolenia znalazły się wystąpienia ekspertów z Chin, Niemiec i Litwy, dotyczące struktury chińskiego rynku kosmetyków, procedur rejestracji kosmetyków w tym kraju oraz metod sprzedaży i kanałów dystrybucji. Nie zabrakło też bloków poświęconych chińskiej gospodarce, polityce i kulturze czy biznesowemu savoir-vivre w tym regionie.
Kolejne szkolenie na temat eksportu polskich kosmetyków na najtrudniejsze światowe rynki, organizowane w ramach Branżowego Programu Promocji, odbędzie się w lutym 2015.
Zdjęcia ze szkolenia dostępne są tutaj.
Program szkolenia:
20 lutego (czwartek)
9:30 – 10:00 | Rejestracja uczestników, kawa powitalna |
10:00 – 10:30 | Powitanie Przedstawiciel Ambasady ChRLD w Warszawie (do potwierdzenia) |
10:30 – 11:00 | Polska-Chiny – relacje gospodarcze i wymiana handlowa |
11:00 – 13:00 | Gospodarka, polityka i kultura Chin – wprowadzenie |
13:00 – 13:15 | Przerwa kawowa |
13:15 – 14:45 | Biznesowy savoir-vivre w Chinach |
14:45 – 15:30 | Lunch |
15:30 – 16:30 | Hong Kong – drzwi do Chin |
16:30 – 17:15 | Case study: historia wejścia na rynek chiński |
17:15 – 17:30 | Przerwa kawowa |
17:30 – 18:00 | Transport kosmetyków do Chin |
18:00 – 18:30 | Media w Chinach |
21 lutego (piątek)
9:00 – 9:15 | Rejestracja, kawa powitalna |
9:15 – 10:00 | Rynek kosmetyków w Chinach |
10:00 – 11:30 | Podstawy handlowych regulacji prawnych w Chinach |
11:30 – 11:45 | Przerwa kawowa |
11:45 – 13:15 | Procedury rejestracji kosmetyków w Chinach |
13:15 – 14:15 | Lunch |
14:15 – 15:00 | Stworzenie marki w Chinach Intergate Außenhandelsberatung & -services |
15:00 – 16:30 | Wejście na rynek chiński |
16:30 – 16:45 | Przerwa kawowa |
16:45 – 18:15 | Sprzedaż kosmetyków w Chinach |
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.