Polishcosmetics.pl – polska branża kosmetyczna

O programie

 

W marcu 2012 roku ruszył program promocji polskiej branży kosmetycznej na rynkach zagranicznych, który firma SPC House of Media będzie koordynować przez następne 3 lata. Program został zlecony przez Ministerstwo Gospodarki i jest finansowany przez Ministerstwo Gospodarki oraz Unię Europejską.

Program jest jednym z 15 branżowych programów promocji, prowadzonych przez Ministerstwo Gospodarki. Dzięki wsparciu wybranych polskich branż, na całym świecie promowana ma być polska gospodarka. Na wsparcie branży kosmetycznej przeznaczono dotychczas 9 milionów złotych.

Celem programu jest wykreowanie nowych, polskich silnych marek, które rozpoznawalne będą na świecie i kojarzone przez to z krajem pochodzenia. Projekt zakłada zaangażowanie potencjału produktowego krajowych producentów i usługodawców do wykreowania polskich „specjalności eksportowych” tworzących nową markę „Polska”.

W ramach programu dla branży kosmetycznej, polskie firmy mają możliwość udziału w szeregu imprez, wspomagających eksport polskich kosmetyków, takich jak targi, misje gospodarcze czy szkolenia. Dodatkowo prowadzone są skoordynowane działania reklamowe za granicą.

Program zakłada m.in. obecność na targach Cosmoprof w Bolonii, Intercharm w Moskwie, Comoprof Asia w Hong Kongu czy Beautyworld Middle East w Dubaju.

Projekt potrwa 3 lata i będzie realizowany na terenie: Polski, Włoch, Niemiec, Ukrainy, Rosji, Turcji, Zjednoczonych Emiratów Arabskich, Stanów Zjednoczonych, Chin i Brazylii.

Udział polskich firm kosmetycznych w programie jest dofinansowany ze środków UE – mogą one otrzymać zwrot nawet 75% kosztów.

Do programu zaproszeni są wszyscy polscy producenci kosmetyków.