Targi Cosmoprof – najważniejsza impreza wystawiennicza branży kosmetycznej – okazały się dla polskiej branży ogromnym sukcesem. Producenci z Polski zaprezentowali się na nich w sposób bardzo widoczny i w znakomitym stylu. Targi trwały od 4 do 7 kwietnia 2014 w Bolonii we Włoszech.
W tym roku w targach udział wzięło ponad sto polskich firm. Prawie połowa wystawiła się w hali skupiającej pawilony narodowe, tworząc dużą, widoczną reprezentację Polski. Polski Pawilon zajmował kilkaset metrów kwadratowych i wybudowany był w spójnej, nowoczesnej zabudowie targowej, czym zwracał nam siebie uwagę i przyciągnął rzeszę zwiedzających. Sąsiadował z Pawilonami Francji, Niemiec i Brazylii. Wystawcy, zarówno najwięksi eksporterzy, jak i dopiero debiutujący na rynku kosmetycznym, chwalili liczbę i jakość zwiedzających.
Wypowiedzi wystawców – komunikat prasowy podsumowujący targi
Plan polskiego Pawilonu Narodowego
Lista wszystkich wystawców z Polski
Galeria zdjęć z targów
W Pawilonie znajdowała się kawiarnia: Poland’s Novelties Showroom & Café. Jej ważnym elementem był Novelities Showroom – ściana z ekspozycją najciekawszych premierowych produktów polskich wystawców, przygotowanych przez producentów specjalnie na Cosmoprof. Targi Cosmoprof to bowiem miejsce, gdzie dyktowane są trendy w kosmetyce na kolejny rok. Produkty z Showroomu opisane też były w specjalnym, drukowanym katalogu dystrybuowanym w kawiarni.
W kawiarni mieścił się także punkt informacyjno-promocyjny, w którym odwiedzający targi mogli otrzymać odpowiedzi na pytania dotyczące polskiej branży kosmetycznej i wystawców z Polski, otrzymać materiały informacyjne i napić się kawy. Kawiarnia cieszyła się ogromnym powodzeniem i obsłużyła w czasie targów setki zwiedzających.
Drukowany katalog premierowych produktów
W drugim dniu targów polscy producenci zaprezentowali swoje produkty podczas multimedialnego pokazu zorganizowanego w prestiżowym, centralnym miejscu targów, tzw. International Forum, inaugurując tym samym prezentacje różnych krajów.
Pokaz był przeglądem premierowych produktów prezentowanych w Poland’s Novelties Showroom w Pawilonie. Poprowadziła go włoska prezenterka, a towarzyszyła jej muzyka saksofonowa, grana na żywo. Pokaz obejrzało go około 100 osób – przedsiębiorców, dziennikarzy i przedstawicieli organizacji branżowych z całego świata (tych ostatnich zaprosił Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego).
Polski Pawilon Narodowy oraz towarzyszące mu działania PR organizowane są w ramach Branżowego Programu Promocji, zleconego przez Ministerstwo Gospodarki, a realizowanego przez firmę SPC House of Media. Bierze w nim udział kilkadziesiąt polskich firm kosmetycznych, od najbardziej znanych po dopiero startujące. Oprócz Pawilonu, SPC House of Media organizuje działania PR i marketingowe dla branży, wizyty dziennikarzy i kontrahentów w Polsce, misje gospodarcze czy szkolenia. Pracę SPC House of Media wspierają Wydziały Handlu i Inwestycji Ambasad RP na całym świecie. W działania podczas targów Cosmoprof mocno i skutecznie zaangażowany był Wydział Promocji Handlu i Inwestycji Ambasady RP w Rzymie.
![]() Generalna prezentacja premierowych produktów | ![]() Prezentacja premierowych produktów do włosów | |
![]() Prezentacja premierowych produktów do twarzy | ![]() Prezentacja premierowych produktów do makijażu |
(Od prawej) Armando Campagnoli, Prezes Bologna Fiere, Aleksandra Sobczyk, Ekspert w Wydziale Promocji Handlu I Inwestycji Ambasady RP w Rzymie, Blanka Chmurzyńska-Brown, Dyrektor Generalna Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego i Michał Górski, Kierownik Wydziału Promocji Handlu i Inwestycji Ambasady RP w Rzymie podczas Poland’s Novelties Show 5 kwietnia 2014.
Galeria zdjęć z targów
Komunikat prasowy podsumowujący imprezę
Komunikat prasowy zapowiadający imprezę
Plan polskiego Pawilonu Narodowego
Lista wszystkich wystawców z Polski
Katalog premier Poland’s Novelties
Generalna prezentacja premierowych produktów
Prezentacja premierowych produktów do włosów
Prezentacja premierowych produktów do pielęgnacji twarzy
Prezentacja premierowych produktów do makijażu
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.