30 polskich producentów z branży kosmetycznej zaprezentuje się podczas zbliżających się targów Beauty World Middle East w Dubaju (27-29 maja 2014), z czego 22 – w ramach Polskiego Pawilonu Narodowego. Pawilon jest dwukrotnie liczniejszy niż w ubiegłym roku, natomiast ogólna liczba wystawców z Polski wzrosła o 70%.
Na zainteresowanie tegoroczną edycją targów mają wpływ korzyści, jakie odnotowali przedsiębiorcy, którzy uczestniczyli w targach w Dubaju w ubiegłym roku.
Katarzyna Olędzka, Kierownik Marketingu w Verona Products Professional, podsumowuje efekty zeszłorocznych targów: Beauty World Middle East 2013 przyczyniły się do umocnienia naszej pozycji w tej części świata oraz do pozyskania nowych kontaktów biznesowych. Dzięki obecności na targach, nawiązaliśmy ścisłą współpracę z kontrahentami między innymi z Algierii, Iraku, Palestyny, Syrii i Zjednoczonych Emiratów Arabskich.
W podobnym tonie wypowiada się Beata Jastrzębska, Dyrektor ds. Rozwoju Eksportu w Laboratorium Kosmetycznym Floslek: Targi w 2013 były bardzo udane. Nasze stoisko cieszyło się dużym zainteresowaniem – odwiedziło nas blisko 200 klientów, a na kilku rynkach, takich jak Zjednoczone Emiraty Arabskie, Arabia Saudyjska, Irak, Iran czy Jordania, udało nam się pozyskać cennych kontrahentów i rozwinąć współpracę.
Także Dana Bartoszewicz, Export Manager w Laboratorium Kosmetyków Naturalnych Farmona, jest zadowolona z biznesowych efektów poprzedniej edycji targów: Wysoko oceniam skuteczność zeszłorocznych targów. Nawiązane kontakty zaowocowały wejściem na rynek Iraku, co przełożyło się na ogólny wzrost sprzedaży naszych produktów.
Polski Pawilon Narodowy już po raz drugi
W roku 2013 na targach w Dubaju polscy wystawcy po raz pierwszy mieli możliwość zaprezentować się w ramach oficjalnego Polskiego Pawilonu Narodowego, organizowanego w ramach Branżowego Programu Promocji Branży Przemysłu Kosmetycznego, który SPC House of Media realizuje na zlecenie Ministerstwa Gospodarki.
Wystawcy, którzy w ubiegłym roku prezentowali się w ramach Pawilonu wysoko ocenili tę formę promocji i w tym roku w większości zdecydowali się właśnie na taką formę udziału w targach. Powtarzalność udziału w takich wydarzeniach gwarantuje zwiększenie rozpoznawalności firmy, jej wiarygodności oraz prestiżu wśród odbiorców, dlatego również w tym roku zdecydowaliśmy się na udział w Polskim Pawilonie. Budowanie świadomości firmy w oczach zagranicznych odbiorców jest trudne i wymaga dokładnie sprecyzowanej strategii. Czasami zdarza się tak, że pierwszą relację w klientem nawiązujemy podczas danej edycji targów, a dopiero po roku zamówienie jest finalizowane – dlatego bardzo ważne jest, aby wyraźnie zapisać się w pamięci klienta – uzasadnia wybór swojej firmy Katarzyna Olędzka.
Dana Bartoszewicz dodała: Lokalizacja stoiska w Pawilonie Narodowym zwiększyła zainteresowanie naszymi produktami, dlatego w tym roku również zdecydowaliśmy się na wystawienie w takiej formie.
Najważniejsze targi na Bliskim Wschodzie
Wystawcy zgodnie oceniają targi Beauty World Middle East jako imprezę kluczową dla nawiązania kontaktów w regionach Bliskiego Wschodu i Afryki Północnej, ale także bardziej odległych rynków azjatyckich. Te właśnie kierunki są dla polskich producentów szczególnie interesujące – ze względu na ogromną liczbę ludności i rozwijające się dynamicznie gospodarki, potencjał konsumpcyjny tych rynków jest nie do przecenienia.
Polscy producenci ani myślą przespać swoją szansę. Już dziś są obecni w wielu państwach Azji i Afryki. Kosmetyki krakowskiej Farmony można znaleźć w Turcji, Arabii Saudyjskiej, Egipcie czy Iraku. W podobne rynki celuje inna krakowska firma: Jesteśmy obecni na wielu rynkach w tym regionie. Dużym sukcesem tego roku jest ukończenie procesu rejestracji naszych produktów w Arabii Saudyjskiej i rozpoczęcie sprzedaży w tym kraju. W najbliższych tygodniach wysyłamy też pierwsze zamówienie do Iraku – mówi Adrian Winiarz, Export Manager w Bielenda Kosmetyki Naturalne. Z kolei kosmetyki Floslek kupić można już w Arabii Saudyjskiej, Zjednoczonych Emiratach Arabskich, Iraku i Iranie.
Przedsiębiorcy, którzy rozpoczynają sprzedaż na Bliskim Wschodzie, podkreślają znaczenie Emiratów jako punktu startowego w regionie: Nasze produkty są już dostępne w Dubaju, a teraz planujemy zdecydowane rozszerzenie dystrybucji w regionie. Jesteśmy już także obecni w Tunezji. Analiza sprzedaży w Emiratach pomoże nam w wyborze właściwych linii produktowych do promocji w tym regionie – mówi Marek Chotkowski, Export Manager w Oceanic S.A.
Oferta dostosowana do bliskowschodniego klienta
Aby zwiększyć atrakcyjność swojej oferty dla bliskowschodniego odbiorcy, polscy wystawcy na targi w Dubaju przygotowali specjalne propozycje. Przygotowując ofertę produktową, zawsze uwzględniamy specyfikę danego regionu np. preferowaną kolorystykę czy warunki klimatyczne. W przypadku upalnego Bliskiego Wschodu wyzwaniem jest zapewnienie trwałości makijażu. Dlatego też wiele z naszych kosmetyków, które będą zaprezentowane podczas tegorocznych targów Beauty World Middle East, posiada formułę Long Lasting. Przygotowaliśmy również nowość: Make-Up Fixer, dzięki któremu makijaż pozostaje świeży i utrwalony na dłużej – wyjaśnia Anna Maliborska-Szmulewicz, Marketing Manager w Quiz Cosmetics.
Nasza oferta jest dostosowana do potrzeb klienta z Bliskiego Wschodu zarówno jeżeli chodzi o występujący tam rodzaj skóry oraz najczęstsze problemy skórne, jak i oczekiwania związane z uwarunkowaniami kulturowymi. Pod marką dermo kosmetyków Floslek Pharma oferujemy m.in. wybielające produkty z serii White & Beauty kosmetyki Emoleum do skóry atopowej, kosmetyki dla dzieci i niemowląt, a także kosmetyki do pielęgnacji ciała oraz pomadki ochronne do ust. Nasze kosmetyki nie zawierają składników pochodzenia odzwierzęcego ani nie są testowane na zwierzętach – co jest bardzo ważne dla lokalnych konsumentów – dodaje Beata Jastrzębska.
Firma Oceanic ze swoją ofertą chce z kolei dotrzeć do odbiorców luksusowych – grupy, która na Bliskim Wschodzie jest bardzo liczna: Specjalne miejsce w ofercie targowej będą zajmowały produkty luksusowe z linii AA Prestige wraz z nowościami przeznaczonymi dla najbardziej wymagających klientów. Ważną rolę odgrywać będzie przygotowana również z myślą o tym regionie innowacyjna seria produktów słonecznych AA Sun z szerokim spektrum ochrony przeciwsłonecznej. Na ekspozycji nie zabraknie też oferty AA Prestige Institute kierowanych do licznych w tym regionie gabinetów kosmetycznych i spa – podkreśla Marek Chotkowski.
Biorąc pod uwagę coraz liczniejszy udział polskich firm w targach Beauty World Middle East oraz ich doskonałe przygotowanie do tej imprezy, można być pewnym, że za rok o tej porze podsumowania nawiązanych relacji biznesowych oraz wzrostów sprzedaży będą jeszcze bardziej optymistyczne.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.