Polishcosmetics.pl – polska branża kosmetyczna

Polskie kosmetyki w drodze do Hongkongu

piątek, 07.11.2014

Połowa listopada to w kalendarzu producentów kosmetyków tradycyjnie czas na zaprezentowanie się na największej branżowej imprezie w regionie Azji i Pacyfiku – targach Cosmoprof Asia w Hongkongu. Dotyczy to także dużej grupy producentów z Polski: w tym roku wystawców z naszego kraju będzie prawie 30.

Po raz kolejny na tych targach powstanie Polski Pawilon Narodowy, organizowany na zlecenie Ministerstwa Gospodarki przez SPC House of Media. W Pawilonie zaprezentuje się 14 wystawców.

Pawilon Narodowy popularny wśród polskich wystawców

Zeszłoroczni wystawcy Pawilonu także i w tym roku zdecydowali się taką właśnie formę prezentacji.

Marta Galuś, Export Manager w firmie Biogened, tak uzasadnia ten wybór: Lokalizację stoiska w ramach Pawilonu Narodowego w przypadku tych targów oceniamy szczególnie pozytywnie. Nastawianie Azjatów do Europejczyków jest bardzo dobre, w związku z czym polskie pochodzenie produktów działa na plus. Dlatego także i w tym roku również zdecydowaliśmy się na wystawienie się w ramach Pawilonu.

Katarzyna Olędzka, Marketing Manager w Verona Products Professional, dodaje: W minionej edycji Cosmoprof Asia zaprezentowaliśmy się w ramach Pawilonu Narodowego. Nasze doświadczenia były bardzo dobre – na stoisko dotarli klienci z kilkunastu krajów. Nawiązaliśmy współpracę z kontrahentami m.in. z Hongkongu, Wietnamu, Korei, Japonii i Filipin, umacniając tym samym naszą pozycję w tej części świata. Licząc na kolejne efektywne kontakty, w tym roku ponownie zaprezentujemy się w ramach Pawilonu.

Również Olimpia Romanik, Marketing Manager Export w Laboratorium Kosmetycznym Dr Irena Eris, pozytywnie ocenia taką formę prezentacji: Naszym zdaniem lokalizacja w ramach Polskiego Pawilonu pozwala na lepsze wyróżnienie oferty polskich firm oraz przyczynia się do budowy pozytywnego wizerunku kosmetyków z Polski. A na tym naszej firmie szczególnie zależy.

Także wystawcy, które w Hongkongu pokazują się po raz pierwszy, w dużej części zdecydowali się na udział w Pawilonie Narodowym: do tej grupy należą Bielenda czy Bandi.

Sukcesy w Azji – Hongkong, Tajwan, Korea…

Krakowska Bielenda, choć jako wystawca debiutuje w Hong Kongu, może się w tej części świata pochwalić już sporymi sukcesami. Nasze kosmetyki cieszą się coraz większym zainteresowaniem ze strony konsumentów w Azji. Szczególną popularność nasze produkty zdobyły w Korei Południowej i na Tajwanie. Marka jest tam już rozpoznawalna. Lubiane i doceniane są w tych krajach nasze owocowe linie pielęgnacyjne, wśród których można znaleźć szeroką ofertę kremów, peelingów czy maseł. Dotarcie do konsumentów na rynkach azjatyckich zapewnia nam współpraca z wiodącymi sieciami, takimi jak Watsons czy Olive Young – mówi Adrian Winiarz, Export Manager w Bielenda. Kosmetyki Dr Irena Eris również są obecne w największych sieciach w Hongkongu. Współpracujemy między innymi z siecią Watsons – mówi Olimpia Romanik i dodaje: najmocniej jesteśmy obecni  w tej chwili właśnie na rynku Hongkongu, ale także na Tajwanie i w Korei Południowej. Na rynkach azjatyckich rozwijamy sprzedaż większości naszych marek, a w szczególności Dr Irena Eris, Pharmaceris i Lirene. Na podobnych rynkach obecne są kosmetyki Floslek: Sprzedajemy już w Hongkongu, na Tajwanie, w Japonii i Korei Południowej  – mówi Beata Jastrzębska, Export Director w Laboratorium Kosmetycznym Floslek.

W Hongkongu można znaleźć także butiki Phenomé, marki łódzkiej firmy Biogened. Jesteśmy obecni w Hongkongu poprzez 5 franczyzowych sklepów. Planujemy zwiększyć liczbę punktów sprzedaży w Hongkongu, a także rozszerzyć franczyzę na Chiny. Na mniejszą skalę współpracujemy także z partnerami w Malezji i Japonii – mówi Marta Galuś.  

Marka Organique, która wystawia się w Hongkongu po raz pierwszy, z kolei dopiero rozpoczyna swoją przygodę z rynkami azjatyckimi. To dla nas całkiem nowy obszar. Sporadycznie dostarczamy wprawdzie kosmetyki  do Japonii, ale ich odbiorcą jest dystrybutor pracujący z hotelami. Nie dostarczamy do sklepów. Zakładamy, ze targi będą dla nas dobrą okazją do nawiązania kontaktów z kolejnymi dystrybutorami z Azji – mówi Leszek Majcherczyk, Export Manager w Organique.

Bandi za klucz do sukcesu uznaje swoją ofertę, doskonale przystosowaną do potrzeb azjatyckiego rynku. W Hongkongu będzie prezentować linię produktów wybielających, niezwykle popularnych i pożądaną przez klientki w tym regionie świata. Zaprezentujemy linię kosmetyków C-WHITE o działaniu wybielająco-przeciwzmarszczkowym, opracowaną z myślą o  kompleksowej  pielęgnacji  skóry twarzy, dekoltu i dłoni, znakomicie wpisującą się w trendy obowiązujące na rynkach Dalekiego Wschodu  – mówi Jonna Draniak-Kicińska, prezes Bandi.

IMPA liczy z kolei na wzmocnienie relacji nawiązanych w ubiegłym roku: Nasze produkty cieszyły się bardzo dużym zainteresowaniem wśród dystrybutorów, detalistów i konsumentów podczas zeszłorocznych targów, jednak nie udało nam się jeszcze rozpocząć sprzedaży w tym regionie. Spodziewamy się, ze w tym roku to się zmieni dodaje Magdalena Sierocka, asystent ds. marketingu.

Jeszcze większe ambicje

Oczywiście aspiracje polskich producentów, pomimo pierwszych sukcesów, sięgają dużo dalej. Możliwości w regionach południowej i wschodniej Azji, zamieszkiwanych przez około 3,5 miliarda ludzi, wydają się być nieskończone. Liczą przede wszystkim, że wejdą na rynek Chin  – z uwagi na uwarunkowania prawne, jest to proces długotrwały i wymagający znalezienia zaufanego dystrybutora. Udział w targach Cosmoprof Asia to z pewnością właściwy krok do osiągniecia tego celu.

Udział polskich przedsiębiorców w targach Cosmoprof Asia jest organizowany w ramach Branżowego programu promocji Branży Przemysłu Kosmetycznego, który na zlecenie Ministerstwa Gospodarki prowadzi SPC House of Media. Więcej informacji: www.polishcosmetics.pl

Więcej informacji, lista wystawców