Połowa listopada to w kalendarzu producentów kosmetyków tradycyjnie czas na zaprezentowanie się na największej branżowej imprezie w regionie Azji i Pacyfiku – targach Cosmoprof Asia w Hongkongu. Dotyczy to także dużej grupy producentów z Polski: w tym roku wystawców z naszego kraju będzie prawie 30.
Po raz kolejny na tych targach powstanie Polski Pawilon Narodowy, organizowany na zlecenie Ministerstwa Gospodarki przez SPC House of Media. W Pawilonie zaprezentuje się 14 wystawców.
Pawilon Narodowy popularny wśród polskich wystawców
Zeszłoroczni wystawcy Pawilonu także i w tym roku zdecydowali się taką właśnie formę prezentacji.
Marta Galuś, Export Manager w firmie Biogened, tak uzasadnia ten wybór: Lokalizację stoiska w ramach Pawilonu Narodowego w przypadku tych targów oceniamy szczególnie pozytywnie. Nastawianie Azjatów do Europejczyków jest bardzo dobre, w związku z czym polskie pochodzenie produktów działa na plus. Dlatego także i w tym roku również zdecydowaliśmy się na wystawienie się w ramach Pawilonu.
Katarzyna Olędzka, Marketing Manager w Verona Products Professional, dodaje: W minionej edycji Cosmoprof Asia zaprezentowaliśmy się w ramach Pawilonu Narodowego. Nasze doświadczenia były bardzo dobre – na stoisko dotarli klienci z kilkunastu krajów. Nawiązaliśmy współpracę z kontrahentami m.in. z Hongkongu, Wietnamu, Korei, Japonii i Filipin, umacniając tym samym naszą pozycję w tej części świata. Licząc na kolejne efektywne kontakty, w tym roku ponownie zaprezentujemy się w ramach Pawilonu.
Również Olimpia Romanik, Marketing Manager Export w Laboratorium Kosmetycznym Dr Irena Eris, pozytywnie ocenia taką formę prezentacji: Naszym zdaniem lokalizacja w ramach Polskiego Pawilonu pozwala na lepsze wyróżnienie oferty polskich firm oraz przyczynia się do budowy pozytywnego wizerunku kosmetyków z Polski. A na tym naszej firmie szczególnie zależy.
Także wystawcy, które w Hongkongu pokazują się po raz pierwszy, w dużej części zdecydowali się na udział w Pawilonie Narodowym: do tej grupy należą Bielenda czy Bandi.
Sukcesy w Azji – Hongkong, Tajwan, Korea…
Krakowska Bielenda, choć jako wystawca debiutuje w Hong Kongu, może się w tej części świata pochwalić już sporymi sukcesami. Nasze kosmetyki cieszą się coraz większym zainteresowaniem ze strony konsumentów w Azji. Szczególną popularność nasze produkty zdobyły w Korei Południowej i na Tajwanie. Marka jest tam już rozpoznawalna. Lubiane i doceniane są w tych krajach nasze owocowe linie pielęgnacyjne, wśród których można znaleźć szeroką ofertę kremów, peelingów czy maseł. Dotarcie do konsumentów na rynkach azjatyckich zapewnia nam współpraca z wiodącymi sieciami, takimi jak Watsons czy Olive Young – mówi Adrian Winiarz, Export Manager w Bielenda. Kosmetyki Dr Irena Eris również są obecne w największych sieciach w Hongkongu. Współpracujemy między innymi z siecią Watsons – mówi Olimpia Romanik i dodaje: najmocniej jesteśmy obecni w tej chwili właśnie na rynku Hongkongu, ale także na Tajwanie i w Korei Południowej. Na rynkach azjatyckich rozwijamy sprzedaż większości naszych marek, a w szczególności Dr Irena Eris, Pharmaceris i Lirene. Na podobnych rynkach obecne są kosmetyki Floslek: Sprzedajemy już w Hongkongu, na Tajwanie, w Japonii i Korei Południowej – mówi Beata Jastrzębska, Export Director w Laboratorium Kosmetycznym Floslek.
W Hongkongu można znaleźć także butiki Phenomé, marki łódzkiej firmy Biogened. Jesteśmy obecni w Hongkongu poprzez 5 franczyzowych sklepów. Planujemy zwiększyć liczbę punktów sprzedaży w Hongkongu, a także rozszerzyć franczyzę na Chiny. Na mniejszą skalę współpracujemy także z partnerami w Malezji i Japonii – mówi Marta Galuś.
Marka Organique, która wystawia się w Hongkongu po raz pierwszy, z kolei dopiero rozpoczyna swoją przygodę z rynkami azjatyckimi. To dla nas całkiem nowy obszar. Sporadycznie dostarczamy wprawdzie kosmetyki do Japonii, ale ich odbiorcą jest dystrybutor pracujący z hotelami. Nie dostarczamy do sklepów. Zakładamy, ze targi będą dla nas dobrą okazją do nawiązania kontaktów z kolejnymi dystrybutorami z Azji – mówi Leszek Majcherczyk, Export Manager w Organique.
Bandi za klucz do sukcesu uznaje swoją ofertę, doskonale przystosowaną do potrzeb azjatyckiego rynku. W Hongkongu będzie prezentować linię produktów wybielających, niezwykle popularnych i pożądaną przez klientki w tym regionie świata. Zaprezentujemy linię kosmetyków C-WHITE o działaniu wybielająco-przeciwzmarszczkowym, opracowaną z myślą o kompleksowej pielęgnacji skóry twarzy, dekoltu i dłoni, znakomicie wpisującą się w trendy obowiązujące na rynkach Dalekiego Wschodu – mówi Jonna Draniak-Kicińska, prezes Bandi.
IMPA liczy z kolei na wzmocnienie relacji nawiązanych w ubiegłym roku: Nasze produkty cieszyły się bardzo dużym zainteresowaniem wśród dystrybutorów, detalistów i konsumentów podczas zeszłorocznych targów, jednak nie udało nam się jeszcze rozpocząć sprzedaży w tym regionie. Spodziewamy się, ze w tym roku to się zmieni – dodaje Magdalena Sierocka, asystent ds. marketingu.
Jeszcze większe ambicje
Oczywiście aspiracje polskich producentów, pomimo pierwszych sukcesów, sięgają dużo dalej. Możliwości w regionach południowej i wschodniej Azji, zamieszkiwanych przez około 3,5 miliarda ludzi, wydają się być nieskończone. Liczą przede wszystkim, że wejdą na rynek Chin – z uwagi na uwarunkowania prawne, jest to proces długotrwały i wymagający znalezienia zaufanego dystrybutora. Udział w targach Cosmoprof Asia to z pewnością właściwy krok do osiągniecia tego celu.
Udział polskich przedsiębiorców w targach Cosmoprof Asia jest organizowany w ramach Branżowego programu promocji Branży Przemysłu Kosmetycznego, który na zlecenie Ministerstwa Gospodarki prowadzi SPC House of Media. Więcej informacji: www.polishcosmetics.pl.
Więcej informacji, lista wystawców
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.