Polishcosmetics.pl – polska branża kosmetyczna

Program promocji branży

Ruszył program promocji branży kosmetycznej

 

W marcu 2012 roku ruszył program promocji polskiej branży kosmetycznej na rynkach zagranicznych, który firma SPC House of Media będzie koordynować przez następne 3 lata. Program został zlecony przez Ministerstwo Gospodarki i jest finansowany przez Ministerstwo Gospodarki oraz Unię Europejską.

Program jest jednym z 15 branżowych programów promocji, prowadzonych przez Ministerstwo Gospodarki. Dzięki wsparciu wybranych polskich branż, na całym świecie promowana ma być polska gospodarka. Na wsparcie branży kosmetycznej przeznaczono dotychczas ponad 25 milionów złotych.

Celem programu jest wykreowanie nowych, polskich silnych marek, które rozpoznawalne będą na świecie i kojarzone przez to z krajem pochodzenia. Projekt zakłada zaangażowanie potencjału produktowego krajowych producentów i usługodawców do wykreowania polskich „specjalności eksportowych” tworzących nową markę „Polska”.

W ramach programu dla branży kosmetycznej, polskie firmy mają możliwość udziału w szeregu imprez, wspomagających eksport polskich kosmetyków, takich jak targi, misje gospodarcze czy szkolenia. Dodatkowo prowadzone są skoordynowane działania reklamowe za granicą.

Program zakłada m.in. obecność na targach Cosmoprof w Bolonii, Intercharm w Moskwie, Comoprof Asia w Hong Kongu czy Beautyworld Middle East w Dubaju.

Projekt potrwa 3 lata i będzie realizowany na terenie: Polski, Włoch, Niemiec, Ukrainy, Rosji, Turcji, Zjednoczonych Emiratów Arabskich, Stanów Zjednoczonych, Chin i Brazylii.

Udział polskich firm kosmetycznych w programie jest dofinansowany ze środków UE – mogą one otrzymać zwrot nawet 75% kosztów.

Do programu zaproszeni są wszyscy polscy producenci kosmetyków.

Dotychczas bierze w nim udział już ponad 60 firm, co czyni go jednym z najbardziej udanych branżowych programów promocji.

 

Marka Polskiej Gospodarki to koncepcja, stworzona przez Ministerstwo Gospodarki w celu promowania polskich produktów i polskich przedsiębiorców na rynkach zagranicznych i budowania w ten sposób pozytywnego wizerunku całej polskiej gospodarki. Wicepremier i minister gospodarki Waldemar Pawlak stwierdził: Na świecie są tysiące polskich produktów, ale mało kto wie, że są z Polski. Chcemy by były one bardziej rozpoznawalne i lepiej postrzegane na świecie. Marka Polskiej Gospodarki ma wspierać polski eksport i polskie produkty oraz zachęcać do inwestowania w naszym kraju.

Ministerstwo Gospodarki, na podstawie przeprowadzonych wcześniej badań wizerunkowych, wybrało 15 branż, dla których opracowane zostały programy promocji. Objęły one następujące sektory gospodarki: branżę jubilersko-bursztyniczą, meblarską, stolarki okiennej i drzwiowej, ochrony i zachowania zabytków, odzieżową, spożywczą, maszyn i urządzeń górniczych, a także budownictwo, usługi It/ICT, przemysł biotechnologiczny i farmaceutyczny, przemysł obronny, produkcję jachtów, produkcję sprzętu medycznego, turystykę medyczną i oczywiście przemysł kosmetyczny. W 2012 roku przystąpiono do realizacji branżowych programów promocji. Program skierowany do przedsiębiorców z branży kosmetycznej ruszył w marcu tego roku.

Prezentacja – A Brand for Polish Economy