Jak wynika z danych firmy Nielsen w zeszłym roku w pielęgnacji twarzy dominował temat pielęgnacji azjatyckiej a w niej największy trend zeszłego sezonu: maseczki. Segment ten stanowiący w 2016 nieco ponad 5 proc. wartości kategorii kosmetyków do pielęgnacji twarzy wygenerował w ciągu roku prawie 60 proc. wzrostu i z końcem roku 2017 przekroczył 120 mln złotych w sprzedaży.


Trendy w maseczkach

Trend 1

Zastosowanie naturalnych składników oraz różnorodność aplikacji od klasycznych postaci kremu, przez glinki, peel-off, warm-oil, maski w płachcie, sprawiło, że maseczki do twarzy stały się bardzo popularne wśród millenialsów.

Trend 2

Zanieczyszczenie i intensywny tryb życia które otworzyły nowy segment masek do twarzy  ,,anty-polucion”.

Trend 3

Maski wielofunkcyjne, które mają oferować działanie na kilka problemów na raz, np.  korzyści w jednym produkcie  takich jak nawilżanie, przeciwdziałanie efektom starzenia lub  leczenie trądziku  i wyprysków i nawilżanie. 

Trend 4

Coraz powszechniejsze stosowanie produktów do pielęgnacji skóry przez mężczyzn napędzającym wzrost światowego rynku maseczek do twarzy. Rosnąca liczba sieci handlowych w krajach rozwijających się oraz dostępność kilku rodzajów maseczek do skóry w połączeniu z rozwojem handlu elektronicznego skutkuje łatwą dostępnością maseczek na twarz.  

Trend 5

Maski w płachcie Maski w płachcie zyskały obecnie popularność na całym świecie, ponieważ maseczki chronią przed zanieczyszczeniami, brudem i olejem, które nagromadziły się na skórze. Maski są wypełnione  dobroczynnymi składnikami, takimi jak kwas hialuronowy i witaminy. Arkusze zapobiegają parowaniu składników, a ponadto wydłużają czas potrzebny do wniknięcia w głąb skóry. Stąd szybko zmieniający się styl życia, zanieczyszczenie, skuteczność i bezpieczeństwo produktów oraz potrzeba składników, aby zachować młodość i zdrowie skóry, są czynnikami stymulującymi rozwój rynku. Ponadto przewiduje się, że wzrost popytu na produkty kosmetyczne dzięki naturalnej bazie składników, takiej jak ekstrakty z aloesu i zielona herbata, będzie napędzać rynek w nadchodzących latach.

Środowisko konkurencyjne

Globalny rynek masek do twarzy jest rozdrobniony z powodu obecności wielu graczy. Kluczowi gracze wykorzystują strategie wzrostu, w tym fuzje i przejęcia, ekspansję, rozwój nowych produktów i partnerstwa, aby napędzać wzrost rynku. W tej branży działa kilku znaczących graczy, takich jak między innymi Procter & Gamble, Estée Lauder Inc, L'Oreal Paris jednak klienci na całym świecie poszukują marek oryginalnych i niszowych , które oferują Polscy producenci i dlatego zapraszamy do zapoznania się z polskimi producentami. 

top
Zasady dotyczące cookies
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies m.in w celu dostosowania serwisu do indywidualnych potrzeb użytkownika i statystycznych.Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. W każdej chwili mogą Państwo w swojej przeglądarce dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies.
Akceptuję Czytaj więcej
Polityka prywatności i cookies